Automatyka Kolejowa - film edukacyjny PKP PLK
Informacje:
Zasieg: 55243
Czas trwania: 13m 32s
Ocena: 162
- Wiedza bywa ciekawa, niżej więcej.
- przyznam szczerze, ze trafilem tu przypadkiem i jestem w szoku, ze cala ta operacja jest az tak skomplikowana. Wydawalo mi sie, ze jest to duzo prostsze. Ciekawy materiał - dla laika ;)  
- Naukowy film i ciekawy 
- Tadeusz, dźwignię przełóż, hehe, nie sądziłem, że Cię kiedyś jeszcze zobaczę, a że w filmie to już wogóle, pozdrawiam.
- Bardzo ciekawe. Gratuluję pomysłu. 
- Bardzo ciekawy film. Praca kolejarza jest bardzo odpowiedzialna i dość skomplikowana. Pozdrawiam polskich Kolejarzy. 
- Ciekawy materiał. 
- Ładnie czytają, widać jak znają się na swojej robocie, że nie potrafią takich podstawowcyh informacji powiedzieć z głowy!
- Hahah gdzie ci pojedzie 200 km na godz w Polsce
- mam te filmy ze zgodą
- Ale to chyba efekty modernizacji z lat 90 ? bo wcześniej chyba te zwrotnice były przestawiane mechanicznie (tak jak semafory kształtowe) z nastawni, zwłaszcza na tak dużej stacji.U nas Nastawnicze mówiły że wystarczyło dobrze nasmarować kołowroty i wyregulować cięgna i hulało jak ta lala.
- Tak, i to na jednej z największych polskich stacji kolejowych. Na DTK w roku 2008 sam układałem drogę przebiegu (przy gruncie) i nastawiałem semafor wjazdowy dla pociągu osobowego z Szepietowa. Zapewniam: nie jest łatwo, ale potrzeba wprawy. Co ciekawe, będąc na nastawni dysponującej "Błd", spotkałem tylko jednego mężczyznę (!). Funkcje dyżurnych ruchu, jak i nastawniczych pełnią zazwyczaj kobiety. Nie jest to jednak regułą, co widać na powyższym filmiku.
- niesamowite, że jeszcze istnieją stacje z ręcznymi rozjazdami o.O
Zobacz też i oceń: