Matematyka 1: Paradoksy rachunku prawdopodobieństwa Cz. 1
Informacje:
Zasieg: 17159
Czas trwania: 46m 2s
Ocena: 35
- Wiedza bywa ciekawa, niżej więcej.
- Zupełnie źle przygotowana prezentacja. Podstawowym założeniem rachunku prawdopodobieństwa test zasada wielkich liczb. Nie jestem matematykiem, ale to pamiętam. Otóż nie ma sensu rozpatrywać prawdopodobieństwa, jeśli liczba prób jest zbyt mała. W tym wypadku jedna, dlatego od razu miał pecha i wyszedł mu Zonk. Chłopak zgadł, gdzie jest samochód, a wykładowca stracił rezon. Gdyby zastosował jakiś przykład na np 10 prób, przecież miał dużo widzów, mógł poprosić o 10 typowań, to na pewno by mu wyszło ok.
- Wg. tego idioty co piszczy jak myszka, sprawdzanie godziny na zegarku to doświadczenie losowe haha czyli za każdym razem kiedy spojrze na zegarek godzina może przesunąć się o kilka minut, godzin, może się cofnie! TO JAKIŚ HIPOKRYTA ZE SWOJĄ WŁASNĄ TEZĄ :)
- Wykładowca chyba nie wie za bardzo kto siedzi w ławkach. Skoro uczestniczą w zajęciach na uczelni to gimnazjalistów bym o to nie podejrzewał, wątpię czy dla grup gimnazjalnych cokolwiek takiego robią. Najprawdopodobniej są to licealiści, ale mniejsza z tym. Rachunek prawdopodobieństwa przedstawia się w 1-2 klasie gimnazjum, potem jakieś powtórki ze 2x do końca liceum. Pan doktor zakłada, że oni nic nie wiedzą o R.P. W ogóle wykład kompletnie nieciekawy, strasznie chaotycznie wszystko podawane. Jestem studentem PW, tego Pana nie spotkałem, ale wątpię czy bym uczęszczał na tego typu wykłady. Dobrze jest takie przykłady poprzeć od razu liczbami, wizualnie w przystępny sposób, zadać pytania publiczności nie o losowy wybór, tylko o odpowiedzi dlaczego tak jest, albo dlaczego tak nie jest. Zainteresowanie od razu rośnie.
- bez sensu te zdarzenia elementarne. a co jeśli za zdarzenie elementarne wezmę, że 2 razy pod rząd wypadnie 6, albo inne zdarzenie: że za 1 razem wypadnie 6 a za drugim 5? W takim wypadku to, że na kostce wypadło 6 nie jest zdarzeniem elementarnym. zdarzeniami elementarnymi byłoby: na kostce wypada 1, za drugim rzutem 6. lub: na kostce wypada 2, za drugim rzutem 6 i tak dalej. Idąc dalej, 2 rzuty pod rząd też nie jest zdarzeniem elementarnym, bo można to rozpatrywać w perspektywie 3 rzutów pod rząd, 4,5,6,7,81, 10^10^10 i tak dalej.. Skoro dwa na raz nie mogą zajść, to rzucenie szóstki na kostce nie jest zjawiskiem elementarnym, gdyż przed szóstką rzuciliśmy co innego. Oczywiście jeśli bierzemy wynik doświadczenia losowego w perspektywie kilku rzutów, nie jednego. 
- tragedia nigdy bym nie chciał studiować na takiej uczelni!
- jejku, czy ten pan wykladowca zawsze tak wszystko tlumaczy....toz to strata czasu......takei maslo maślane, zaloze się ze mało ktow ie na tej salo o co tak naprawdę mu chodzi, nie tłumaczy prosto tylko bardzo zawile, sam sobie utrudnia wykład na prosty temat.......
- Poczytajcie sobie o paradoksie Monty Halla, bardzo interesujące, z pozoru głupie ale po pewnym czasie staje sie to niemal oczywiste. Chodzi o to, że gość odsłania ZAWSZE kartę w której nie ma wygranej, a nie przypadkową. Zmieniając nasz wybór ma się dwukrotnie większą szansę na wygraną :D Najlepiej chyba narysować sobie trzy kolumny, założyć, że w jednej jest wygrana i założyć, że zawsze zmieniamy wybór. Okaże się, że w dwóch wypadkach wygramy, a tylko w jednym przegramy. Tak samo jak by było 100 kolumn i tylko pod jedną była wygrana, kiedy my wybierzemy jedna, a prowadzący odsłoni 98, pod którymi nie ma wygranej to chyba oczywiste, że wcześniej mieliśmy 1%, że dobrze trafimy a teraz mamy 99% (NIE jest to sytuacja 50/50, bo prowadzący nam odsłonił kolumny gdzie NIE ma wygranej).
- Ależ świetny ten pierwszy przykład. Od razu zrozumiałem dlaczego wybór należałoby zmienić. Przecież z tych dwóch teczek otworzył jedną, w której napewno nie ma samochodu, a więc tym samym zasugerował, że w tej drugiej samochód może być. No i mamy takie dane - o teczce którą odłożył wiemy, że nie ma samochodu, o drugiej którą trzymał, że może być, a o tej, którą wybrał słuczacz... nie wiemy nic... Fajne :)
- Przecież nikt na tej sali nie rozumie o czym ten typ mówi. Nie mozna tego opisac krocej ?
-
http://www.iwodent-lublin.pl/